A mi kis családunk

A mi kis családunk

Szeptember 19. szerda

2019. szeptember 19. - gchg

Gyakran van lelkiismeret-furdalásom, hogy nem tartom rendesen a kapcsolatot a rokonokkal, barátokkal, ritkán írok nekik, ritkán telefonálok, annyira elborítanak a teendők. Mint pl tegnap. Úgy elmondanám, hogy sokat gondolok rátok, de gyakran egyszerűen nincs időm, hogy mindenkinek külön leírjak mindent,  vagy elmondjam telefonban, mert az én napjaim is csak 24 órából állnak, és abból kb nyolcat jó lenne alvással tölteni.

Máskor meg az merült fel bennem, hogy milyen jó lenne leírni egy helyre egy-egy élményekkel teli kirándulás vagy nyaralás emlékeit. A nászutunk leírását is milyen jó előszedni, újraolvasni. http://naszut.blogspot.com Vagy a gyerekeim születését. http://tortenetek.szules.hu/1055-nap-vak-engedelmesseg-david A fényképek sok emléket visszahoznak, de az írott szó, az más. Az több. A régi leveleimet is ugyanilyen érzés visszaolvasni, és szembesülni vele, mennyire más voltam rég, mennyire másképpen gondolkoztam. Úgyhogy amíg még emlékszem rá, leírom, tegnap miért nem írtam neked tegnap, és miért nem hívtalak fel.

Ébredés fél hatkor. Magamtól. Fél órával az ébresztőm előtt. Nem sokkal később Balázs is felsír, egymás után kétszer. Itt már nem lesz alvás. Kikászálódom az ágyból, Balázsnak előszedem a ruháit (majd Gyuri felöltözteti), Veronikának nem (elég idős már ahhoz, hogy egyedül öltözzön). Dávid betegszabadságon, a napot a nagymamájával tölti, neki csak ruha kell, meg a bérletnek, Ventolinnak egy hátizsák. Gyors zuhany, mert a kazánszerelőt várom délelőttre, szóval nem ér rá a reggeli menet után zuhanyozni. Ébresztem a fiúkat, utasítás: meleg felső, cipő, kérek kulacsot, uzsonnás dobozt. Ádámnak borítékban 1200 Ft a versenyre a nevezési díj, odaadni, a lelkére kötni, hogy adja oda az osztályfőnökének. A reggeli egyszerű: tegnap vettem zsemlét, megkenem, szalámit rá, mehet is a dobozba. Mellé házi mentás limonádét tudok tölteni, mert valami csoda folytán találtam egy kancsóval a hűtőben, még hétfőről. Gyurinak is csomagolok egyet. Háromnegyed hét: szólok Gyurinak, hogy ideje kelni neki is. Ne felejtsem itthon Veronika nadrágjait, amiket az ovis zsákba kell betenni. Ádám vigye magával a zeneiskolás cuccát, és ne felejtse el ott hagyni a suliban a padban, a magyar cuccát ellenben hozza haza, hogy át tudjam nézni.  Balázs, ugye tudod, hogy azt a játékot nem szabad bevinni a bölcsibe? Valami csoda folytán el tudunk indulni időben (7:11).

Első állomás az iskola. Mivel időben indultunk, az iskola szűk utcájában még nincsen sok autó, lehet közlekedni, sőt, megállni is, nem kell a hosszabb, kerülő úton menni. Fiúk Gyurival ki, ő bekíséri Ádámot, aztán Dáviddal elbuszozik a belvárosba dolgozni, ott átadja őt a nagymamájának, mi robogunk tovább az oviba. Ott kiszálláskor Balázs ismeretlen okból sírni kezd, csak az óvónéni tudja megvigasztalni pár szelet almával. Veronika levetkőzik, benti cipőt húz, megcsinálom a haját, a nadrágjait nem felejtettük otthon, berakja a zsákba, túl tele van, hozd ki a zsákot, majd én átpakolom. Ki is szedem belőle az összes rövidnadrágot, idén már nem fognak kelleni. Puszi, ölelés, gyere Balázs, menjünk integetni. Hálistennek a sírást már elfelejtette, nagy gáz lenne, ha sírva vinném a bölcsibe, amit egyébként nagyon szeret. Nehéz lenne az elválás. Így azonban könnyű. Bemegyünk, átveszi a benti cipőjét, a kintit beteszi a helyére, kopogunk, és már be is megy, vissza se néz. Nagyon szereti Csilla nénit és Eszter nénit, jól kötődik hozzájuk, jó kapcsolatot alakított ki velük a kéthetes beszoktatás alatt. Ez volt a titka, a kötődés kialakítása. Én hátraléptem, hogy ők beléphessenek az életébe, és kapcsolatot tudjanak vele kialakítani. Balázs mindenkivel elmarad, akit megszeret, aki hajlandó leülni vele együtt játszani. Nyomatékosan meg is köszöntem nekik, mert a beszoktatás szerintem miattuk ment ilyen jól, mire ők meg azt köszönték meg, hogy én hajlandó voltam hátralépni párat, mert a beszoktatás miattam ment ilyen jól. Szerintük sok szülő nem képes elengedni a gyerekét... Pedig azért vagyunk, hogy egyre kevésbé kelljünk.

Egyébként vicces, hogy még össze se házasodtunk, de én már azon tipródtam, hogy majd ha gyerekem lesz, hogyan fogom megoldani az ovit, sulit munka mellett, hiszen azok ötkor bezárnak, én meg rendszerint fél kettőtől kora estig tanítok. Hát a válasz: félállással.

Szóval ott hagytam Balázst a bölcsiben, beléptem még szemben a kisboltba, hogy vegyek habtejszínt a csőben sült tésztához. (Előző nap azt sütöttem ebédre, Dávid találta a receptet, és kérte, hogy készítsük el együtt. Elkészítettük, és NAGYON finom lett! Úgyhogy megcsinálom még egyszer.) Aztán igyekeztem haza, mert a kazánszerelőnek azt mondtam, hogy csak délelőtt érek rá. 

Mire hazaértem (8:03), a parkolóhelyen már áll egy másik autó, TP Construct felirattal. A kazánszerelő lesz az. Bemutatkozom, hogy biztos egymást várjuk, bekísérem, le a kazánhoz, elmondom, amit tudok, aztán megpróbálok gyorsan megreggelizni. Negyed tízre végez is, minden fontosat megbeszélünk, és hálistennek nem került egy vagyonba. Nekem papírmunka van: le kell adnom a suliba a pontos órarendemet, melyik teremben hánytól tanítok, és kit. Fel kell készülni az aznapi óráimra. Megírom Gyurinak levélben, mi történt a kazánszerelővel. Utánanézek a kazáncsere állami támogatásának. Mosogatás, mosás minden nap van. Bevásárlólistát írok, mert elfogyott a tej, azonban ha már bemegyek a boltba, nem csak tejet fogok venni, pl másnap osztálykirándulás lesz, kell betennem valamit a fiúknak a táskába egész napra. Meleg szendvicset tervezek, ahhoz kell toast kenyér, sonka meg lapkasajt. Enni adok a kutyának. Szakítok egy kis időt, hogy írjak pár sort egy barátomnak. Úgy elmegy az idő, hogy a csőben sült tésztára nem marad, hétvégéről maradt levest eszem ebédre, meg egy zsemlét. 

Időben odaérek, tanítok, jó érzés, haladunk előre. Az egyik gyerek óra végén javítani akar, újra felelni, engedem neki, így később végzek. Felhívom anyósomat, hogy amikor hozza hazafelé Dávidot, ugorjon már be Balázsért a bölcsibe, de otthon hagyta a telefonját, nem érem utol.  15:10 van, nekem ötig be kell vásárolnom, odaérnem Balázsért a bölcsibe, Veronikáért az oviba, Ádámért az iskolába, majd elvinnem őt egy osztálybuliba, a bevásárlást odahaza kipakolni, a közös rendelést Mártinak bepakolni, és ötre odaérni a szülőire. Tehát szoros lesz a délután. Gyorsan összeszedem a boltban, amit kell, közben anyósom felhív a házunkból a vonalas telefonról, és megbeszéljük, hogy elhozza Balázst a bölcsiből. Szuper! Én elmegyek Veronikáért (15:49, szerencsére az udvaron játszanak), Ádámért (16:05, szerencsére már kint vannak, de a magyar könyvéért még visszaküldöm), és gurulunk az osztálytársához, ahol osztálybulit rendeznek a szülők. Marasztalják Veronikát is, én meg elengedem. Robogok haza, kipakolok egy szatyor bevásárolnivalót, bekapok valamit, beteszem a közös rendelést (amiből véletlenül itthon marad egy kg nátrium-perkarbonát), meg egy csomó pénzt, és irány a szülői.

Ott befizetem a színházbérletet, a féléves csoportpénzt, odaadom a közös rendelést Mártinak, végigülünk egy félórás gyermeknevelési előadást, aztán jönnek a közérdekű információk. Igazán újdonságot itt se tudunk meg, feljegyzek pár dátumot a naptárba, aláírunk négy papírt. Közben Gyurival sms-eztem, hogy mikor érek már haza, mert neki estére kellene az autó. Az egyetlen újdonság, hogy egy rosszindulatú szülő (vagy nagyszülő) az egyik óvodai csoportban előfordult hányós-hasmenős megbetegedéssel telekürtölte az egész miskolci médiát, MiNaptól a rádióig. https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/a-jarvany-nem-bizonyitott-3795969/ Kijött az ÁNTSZ, és mindent rendben talált, minő meglepetés. Na szóval, fél hétkor, másfél órányi szülői értekezlet után szépen felálltam, mert mennem kellett. Elmentem a gyerekekért az osztálybuliba, ahol kiderült, hogy Veronika leöntötte magát KÉTSZER IS, ezért a vendéglátó anyuka a saját, 8 éves fia ruháiba öltöztette át, klasszul nézett ki :) , de egyébként szuper volt a buli, és remekül érezték magukat. Hazarobogtam, kiszedtem az autóból Veronika leöntött ruháit és a reggel az ovis zsákból kiszedett cuccokat, Ádám iskolatáskáját, meg 30 tojást, bent maradt egy karton tej, majd este Gyuri kiszedi. Gyuri elrobogott a Vasgyárba, én meg bementem a házba. Kitakarítottam mindkét kádat, belevezényeltem a gyerekeket (kettőt lent, kettőt fent), közben anyósom, aki addig vigyázott a gyerekekre, hazament. Fürdés alatt elolvastam a beérkező e-maileket, felvésem az agyamba, hogy másnapra a fiúknak kell fejenként 2-3 ruhacsipesz, ismeretlen okból, és ne felejtsem a hűtőben a Balaton-szeleteket sem. Fürdés után általános körömvágás, aztán esti mese, mosogatógép- és mosógép-bepakolás, utána második vacsora, mert  természetesen mindenkinek lefekvés előtt jut eszébe, hogy farkaséhes. Balázs megette Dávid tic-tac-ját, vegyek neki másikat. Felírom a listára, hogy tic-tac 4x. Mindig, mindenből négyet kell venni, hogy ne törjön ki a harmadik világháború. Imádkozom a fiúkkal, jóéjtpuszi, ajtó becsuk. Fél tízkor esik haza Gyuri, a tejet észre se vette a csomagtartóban, úgyhogy az ott maradt másnap reggelig. Nekem már csak arra van erőm, hogy beessek az ágyba, Gyurira bízom, hogy a másik két gyereket is terelje be, imádkozzon velük. Balázst ő altatja el.

És ma reggel fél hatkor újraindul a kör. De legalább a napi nyolc óra alvás megvolt. Nem felejtettem el a ruhacsipeszeket, a Balaton-szeleteket sem, reggel sütöttem 14 db melegszendvicset (Isten áldja Idát a négyállásos melegszendvics-sütőért) a fiúknak egész napra a kirándulásra, a család többi tagjának reggelire. Gyuri lenyúlta az enyémet, úgyhogy megyek, és csinálok még egyet magamnak, tízóraira. És fél 11-re mennem kell az oviba próbálni. Vasárnap a gyerekek fellépnek az istentiszteleten, ami egyben ovis évnyitó is lesz. Ezért vasárnap délelőtt nem tudunk misére menni családostul, csak vasárnap este. Szombat este bibliakör, az azért nem jó. Tehát én nem tudok menni vasárnap este kántorizálni, különben is, aznap délelőtt már eljutottam (vagyis el fogok tudni jutni) református istentiszteletre. Kell valaki helyettem vasárnap estére. Fel kell hívnom a Városgazdát, hogy szeptember 23-tól október 3-ig pontosan hol tervezik lezárni az utat, mert sikerült olyan bikkfanyelven megírni a tájékoztatójukat, hogy pont a lényeg nem derül ki belőle. Veronikának fogorvost kellene intézni. Nekem munkaalkalmassági vizsgálatot, rákszűrést és háziorvost. Varrni is kellene.  Just another day in paradise. � https://www.youtube.com/watch?v=QR4Y6Ll0DwA

clipboard05.jpg

Az életem egy logisztikai menedzser élete. És még el sem kezdődött a gyerekeknek az úszás; októbertől még sűrűbb lesz az élet. 

És ezek után jöjjön a Mai Ige: „Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. Vegyétek magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy szelíd vagyok és alázatos szívű, és megnyugvást találtok lelketeknek.” (Máté 11:28–29). Megyek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mikiscsaladunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3015128976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása